Приватизація 2016-2017: зростання ВВП на 3%

Приватизація 2016-2017: зростання ВВП на 3%

Зрозуміло, що під час кризи в Україні хтось постраждав більш, хтось меньш. І розмова, перш за все, йде не стільки про окремі галузі національної економіки, скільки про різні моделі бізнесу - державного і приватного, які постраждали за останні роки в різному ступені. Безумовно, постраждали і ті, хто дуже залежить від імпортних комплектуючих або примудрився по горло набратися валютних кредитів. Але зараз в умовах глибокої рецесії також не так важливо спостерігати за падінням конкретних підприємств, скільки розуміти, чому в цілому українська економіка так важко проходить цей фінансово-економічна криза.

Плюс наші виробничники знаходяться в постійному очікуванні нових шоків як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках через різкі змін кон'юнктури, валютних «гойдалок» та інших негативних макроекономічних і політичних чинників. Правда, в липні - серпні поточного 2016 року, виходячи з показників виробничої статистики, представники фінансово-економічного блоку Кабінету Міністрів України запевнили нас в тому, що ми все-таки досягли «дна» і почали потихеньку навіть спливати. Інша справа, що ці валютні «стрибки» з гривнею в серпні - вересні можуть дещо підкоригувати ситуацію в цілому на українському ринку, хоча, як ми бачимо, в ці дні все дуже швидко змінюється.

Наприклад, ми вже встигли отримати від Міжнародного валютного фонду черговий транш кредиту в розмірі 1 млрд. Дол. США. Тому нові погіршення в окремих галузях нашої економіки можуть бути лише короткостроковими. Відповідно, якщо не буде чергових шоків через кон'юнктуру на ринках і політичних рішень, то цілком можливо в четвертому кварталі 2016 року з'являться ознаки легкого і повільного одужання економіки України.

На це також вказують розрахунки і фундаментальний аналіз інвестиційних консультантів сайту «PRIVATIZATION.IN.UA». Більш того, саме на даному початковому етапі підйому економіки країни і доцільно запускати процес масштабної приватизації. Що власне і зробив Кабмін Володимира Гройсмана своєю Постановою №588 від 31 серпня 2016 року, затвердивши Перелік об'єктів державної власності, які підлягають приватизації в 2016 - 2017 роках.

Для чого це було зроблено? Думаю, перш за все, для того, щоб забезпечити в наступному 2017 році, нехай невеликий, але все ж зростання ВВП України. Так, нам треба обов'язково рости, і рости досить швидкими темпами: 3% зростання до кінця 2017 року - це мінімум, а краще більше. Але, тут же встає ключове питання, а за рахунок чого рости українській економіці? Експерти і інвестиційні консультанти сайту «PRIVATIZATION.IN.UA» переконані, що таке зростання можна забезпечити тільки за рахунок інвестицій. Причому, нам вкрай потрібна динаміка інвестицій в основний капітал. Адже на переважній більшості державних підприємств основні фонди зношені більш, ніж на 80%, а грошей на технічне переозброєння і модернізацію у держави немає.

Що робити? Звичайно, залучати і особливо импортозамещающие інвестиції в об'єкти держвласності, які в період 2016 - 2017 років будуть виставлятися на приватизацію. Якщо говорити про виробничі секторах в процесі роздержавлення, то великий інтерес зараз у стратегічних інвесторів до військово-промислового, аграрного та хімічному комплексах, а також до інфраструктури та переробної промисловості.

Однак, як відзначають вітчизняні та зарубіжні експерти, починаючи процес масштабної приватизації, Кабінет міністрів Володимира Гройсмана так і не домігся збалансованої промполітики на рівні держави. І, на жаль, ситуація на краще не змінюється. Правда, справедливості заради треба визнати, що останнім часом деякі необхідні рішення стали прийматися, але вони проходять досить повільно. Це стосується підприємств інфраструктури та АПК. Так, тут приймаються окремі вірні рішення, але все це вимагає системної роботи, стимулюючи прихід в Україну іноземних інвесторів.

Словом, правильні кроки в ряді міністерств робляться, але їх треба замкнути в єдину систему. І цього процесу може істотно допомогти приватизація об'єктів державної власності. В іншому випадку, ми не отримаємо належного ефекту від нової економічної моделі нашого уряду.

Олександр ГОНЧАРОВ,
Керівник проекту PRIVATIZATION.IN.UA,
Директор Інституту розвитку економіки України
arrow_back
UA
  • RU
close
visibility
share
close