Приватизація 2016-2017: зараз є політична премія в гривні

Приватизація 2016-2017: зараз є політична премія в гривні

     Зрозуміло, що певна політична премія зараз в гривні є. Тому останнім часом (після початку масштабної приватизації 2016-2017) стало важливо для багатьох внутрішніх та зовнішніх інвесторів не лише давати оцінку національній валюті, а і прогнозувати, яку доходність в гривні можна отримати, у тому числі, в середньо- й довгостроковій перспективі, інвестуючи в активи, що виставляються на приватизацію.

     Чого гріха таїти, у зв'язку з такими різкою та рекордною девальвацією гривні, звичайно, інвестування в нашій національній валюті виглядає достатньо привабливо й цікаво. І не випадково іноземні інвестори сьогодні уважно вивчають об'єкти державної власності, що підлягають приватизації в 2016 - 2017 роках, оскільки подібні унікальні можливості проінвестувати в дуже слабкій гривні виникають надзвичайно рідкими. Особливо, в європейській країні з величезною територією і досить великим споживчим ринком. Це ж, якщо з розумом, то яку доходність можна отримати міжнародним інвесторам. Ось в такі періоди і треба починати формувати інвестиційні портфелі.

     При цьому, не потрібно мати ілюзій, мовляв, якщо дуже важко залучити довгі інвестиційні гроші з країн Євросоюзу та США з дуже якісними економіками, то, наприклад, з Китаю можна легко отримати ті ж самі інвестиції. Останнім часом, досить часто зустрічаючись в Києві з китайськими підприємцями, повинен ще раз підкреслити - це ілюзії. Отримати ось так вільно і без усебічного обгрунтування того або іншого бізнес проекту дуже непросто, азіатські інвестори, як і їх колеги з Європи і Америки, також уважно і глибоко вивчають українські активи з урахуванням макроекономічних показників, різних ризиків та політичних чинників.

     Безумовно, китайські інвестори на перспективу не побоюються якихось рейдерських дій проти них, ніж бізнесмени з європейських країн, але вони дуже серйозно вивчають існуючу фінансово-економічну ситуацію в Україні. І це не нова тенденція, вони так діють в усіх без виключення країнах. Тому нам важливо швидко та ефективно створювати інвестиційно привабливе середовище для азіатських суверенних фондів, а також для міжнародних прямих інвестицій у великі державні підприємства, які підлягають приватизації в 2016 - 2017 роках. Звичайно, для цього потрібні і політичні рішення з боку нашої влади.

     Можливо, криза - поганий час для проведення масштабного процесу роздержавлення, особливо для реформування української економіки хоч би тому, що все складніше реалізовувати різні національні програми, вартість активів різко падає, виникає величезна кількість проблем із запозиченням і залученням довгих інвестиційних грошей. Також важко зрозуміти нову реальність українській владі та підприємницькому співтовариству, адаптуватися їм до нової кон'юнктури на світових ринках. Але навіть коли ми усвідомлюємо цю нову реальність, що робити?

     Передусім потрібно зрозуміти, що це системне обмеження для ринків України, причому, воно не лише фінансове, а також й інвестиційне. Тому бізнес як в поточному 2016, так і в 2017 року чекає від Кабміну Володимира Гройсмана, від Верховної Ради та від Національного банку України якоїсь визначеності та поразуміння. Наприклад, які будуть дії уряду із стабілізації економіки, прогноз по курсу національної валюти та по очікуваному рівню інфляції, які галузі підтримуватимуться державними програмами й таке інше. Словом, усі чекають такий собі конкретний набір орієнтирів від фінансово-економічного блоку Кабінету міністрів для чіткого розуміння дій влади, і як майбутні рішення Уряду зможуть вплинути на ефективність процесу масштабної приватизації в 2017 році. 

Олександр ГОНЧАРОВ,

Керівник сайту http://privatization.in.ua/,

Директор Інституту розвитку економіки України

 

arrow_back
UA
  • RU
close
visibility
share
close