Чому  б не зробити відповідальним за реалізацію програми приватизації 2016-2017 Пенсійний фонд України

Чому б не зробити відповідальним за реалізацію програми приватизації 2016-2017 Пенсійний фонд України

     Нещодавно в ході дискусії експертів прозвучала така цікава пропозиція, чому б Кабміну Володимира ГРОЙСМАНА не зробити відповідальним за реалізацію програми масштабної приватизації 2016-2017 Пенсійний фонд України.

     І цю, здавалося б, несподівану пропозицію підтримали досить багато експертів. Найголовніше, що учасники "круглого столу" досить швидко пояснили свою позицію та висловили немало аргументів на користь такого рішення. Так, наприклад, в першу чергу усі відмічали, що сьогодні бюджет нашого пенсійного фонду з величезною "дірою" у більше, ніж 150 млрд. гривень. Про це ще в жовтні поточного 2016 року, виступаючи перед журналістами, заявив Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман, також тоді він підкреслив: "Ми сьогодні маємо досить дефіцитний пенсійний фонд, і над цим треба дуже серйозно замислюватися, тому ми розуміємо, що 150 млрд. гривень і вище за дефіцит ПФУ при загальному бюджеті умовно 700 млрд. гривень, ви розумієте, наскільки це є серйозна проблема".

     Пропонували експерти частину доходів, отриманих від приватизації державних об'єктів, перерозподілити також до пенсійного фонду. Але обов'язково передбачити запуск вже з початку 2017 року накопичувального пенсійного фонду в 3-х рівневій пенсійній системі України. І якщо вдасться закрити дефіцит бюджету ПФУ, то в Другому рівні пенсійної системи накопичуватимуться гроші. Потім у тих людей, які виходитимуть на пенсію вже через 10 - 15 років, будуть досить істотні фінансові надбавки до розмірів їх пенсій з першого так званого солідарного рівня.

     А інвестувати в подальші роки пенсійні накопичення потрібно, звичайно, в найменш ризиковані проекти і найбільш ліквідні та перспективні активи. Враховуючи гіркий досвід попередніх років управління у нас в країні пенсійними грошима недержавних пенсійних фондів, аналітики й експерти звертали увагу на те, щоб в нових умовах при виборі об'єктів інвестування домінуючої була воля самих учасників – майбутніх пенсіонерів, а не представників уряду. Але як на практиці це зробити?

     Так, зокрема, ряд провідних фахівців запропонували організувати незалежне управління пенсійними накопиченнями. Для цього, на їх думку, і потрібно створювати Інвестиційний комітет та Експертну раду при Накопичувальному пенсійному фонді. Ці два незалежні органи дозволять робити професійний відбір інвестиційних проектів, плюс з кожним роком по наростаючій у нас формуватиметься резерв довгих грошей. Це якраз те, що дуже необхідно економіці України для довгострокового та сталого економічного зростання.

     Безумовно, так стрімко, як бажається, все разом зробити навряд чи вийде, тобто забезпечити високу ефективність процесу приватизації 2016-2017 і здійснити удосконалення 3-х рівневої пенсійної системи України. Проте, якщо керівництво країни, як відмічали експерти, почнуть усвідомлювати масштаб і гостроту цих проблем, то виконання даних задач рано чи пізно, а краще, якомога раніше, все ж принесе значний ефект як для національних ринків, так і для української економіки в цілому. Правда, ще один дуже важливий напрям діяльності вони підкреслювали - це необхідність постійно вести активну роз'яснювальну роботу серед різних прошарків і груп населення.

Олександр ГОНЧАРОВ,

Керівник сайту http://privatization.in.ua/,

Директор Інституту розвитку економіки України

 

arrow_back
UA
  • RU
close
visibility
share
close